Ustaw jako startową   |   Dodaj do ulubionych

 



Aktualności
2015-01-13; 10:35:11 | Radomski
Radomskie Inwestycje lobbują na rzecz rozwoju kolei i regionu
Członkowie Stowarzyszenia "Radomskie Inwestycje" skierowali do Marszałka Województwa Mazowieckiego pismo dotyczące inwestycji na magistrali kojejowej nr 22. Prace miałyby przynieść korzyści w zakresie zrównoważenia rozwoju regionu.

W piśmie, które parafowali prezes zarządu stowarzyszenia Radomir Jasiński oraz sekretarz Damian Maciąg, czytamy, że z najnowszych ustaleń wynika, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (w skrócie RPO WM 2014-2020) dla województwa mazowieckiego kwota 135 mln euro przeznaczona będzie na inwestycje kolejowe (78 mln na infrastrukturę, 57 mln na tabor).

- Stale pogarszający się stan infrastruktury kolejowej na linii nr 22 sprawia, że sukcesywnie pogarsza się standard obsługi podróżnych korzystających z kursujących po niej pociągów. Mając powyższe na uwadze zwracamy się z wnioskiem o podjęcie w ramach RPO WM 2014-2020 pilnych i niezbędnych w naszej opinii prac remontowych. W szczególności dotyczy to likwidacji miejscowych ograniczeń prędkości - proszą inicjatorzy.

Najbardziej newralgicznymi miejscami są: Stacja Radom-Krychnowice – obowiązuje ograniczenie prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni; Przejazd kolejowy pomiędzy stacjami Radom-Krychnowice i Wolanów – obowiązuje ograniczenie prędkości do 20km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego; Odcinek między stacjami Wolanów i Przysucha – obowiązują cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni.

- Likwidacja przywołanych ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 przy minimalnych (w skali możliwości budżetowych województwa) nakładach finansowych. Projekt ten (który określamy roboczo jako KOL-22-01) można by zrealizować już w najbliższym roku. W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie (projekt roboczo określamy jako KOL-22-02) - wyliczają członkowie stowarzyszenia.

- Całość prac na linii 22 można stosunkowo niewielkimi kosztami zrealizować w najbliższej pespektywie finansowej UE odnosząc poważne korzyści w zakresie równoważenia rozwoju regionu. Linia nr 22 (wraz z magistralą nr 26) jest bowiem niemal idealnie równoleżnikowym łącznikiem spinającym region lubelski, przez Pionki, Radom, Przysuchę z regionem łódzkim a tym samym stymulatorem pasa równoważenia rozwoju. Gorąco liczymy na pozytywne odniesienie się do naszych propozycji - zakończyli.

EWELINA PODLEWSKA
fot. Andrzej Lewandowski
Poleć artykuł swoim znajomym



Jeszcze nie dołączyłeś do nas na Facebooku? "Zalajkuj" nas teraz


powróć do strony głównej
 









Zdjęcie tygodnia

W Bajce wiosną jest bardzo wesoło!


Cytat tygodnia
Radosław Witkowski (prezydent Radomia): Oszałamiająca frekwencja świadczy o tym, że wybory dla radomian były bardzo ważne.








Wiadomości sportowe

Copyright 2009-2014 RadomdomNews.pl
Oprogramowanie: KaizenSoft